ראש המגמה: ד"ר חדוה בראונשטיין
המגמה התעסוקתית מכשירה פסיכולוגים לעבוד במרכזי ייעוץ לבחירת מקצוע, בחברות לאבחון ומיון כוח-אדם, במחלקות משאבי אנוש של חברות וארגונים וביחידות לשיקום תעסוקתי. תחומי עיסוקו של הפסיכולוג התעסוקתי הינם: ייעוץ בבחירת מקצוע ותכנון קריירה, איבחון ומיון משאבי אנוש, התערבות קצרת מועד במשברים הנוגעים בעולם העבודה ופיתוח הקריירה, ייעוץ ופיתוח משאבי אנוש בתוך הארגון ופיתוח אמצעי מיון והערכה חדשניים. ליבת תוכנית הלמודים משקפת תחומי עיסוק אלו וכוללת 3 מוקדים: אבחון ומיון, ייעוץ ותכנון קריירה ומשאבי אנוש בארגון.
הסמינרים מאפשרים העמקת הידע בתיאוריה ובמחקר של תחום הפסיכולוגיה התעסוקתית. שעורי הבחירה נועדו להעשרה הן בתחום הפסיכולוגיה התעסוקתית והן בתחומים הנלמדים בשאר מגמות המ.א. לפסיכולוגיה שבמכללה.
מבנה התוכנית
תוכנית הלימודים הנה בהיקף 60 נ"ז. היא כוללת קורסי חובה וסמינרים. לבד מהקורסים והסמינרים, הסטודנטים נדרשים להשתתף בפרקטיקום יום אחד בשבוע במהלך שני סמסטרים ולהגיש עבודת גמר.
תעסוקתית – 60 נ"ז
שנה א'
|
שם הקורס |
נ"ז |
סמסטר א'
|
סטטיסטיקה ושיטות מחקר |
2 |
|
פיתוח כלי מדידה וניתוחם: תיאוריה, מתודולוגיה ויישום |
3 |
|
אבחון והערכה א'- יישומים בפסיכולוגיה תעסוקתית |
4 |
|
פסיכופתולוגיה –משמעויות בעולם העבודה |
2 |
|
התפתחות הזהות המקצועית ותכנון קריירה |
4 |
|
הראיון התעסוקתי |
4 |
|
|
19 נ"ז |
|
|
|
סמסטר ב' |
*שיטות מחקר כמותניות/איכותניות- חלק א' |
2 |
|
אבחון והערכה ב' - יישומים בפסיכולוגיה תעסוקתית |
4 |
|
נכות , הסתגלות ושיקום תעסוקתי |
2 |
|
מבוא לפסיכותרפיה- גישות ושיטות התערבות בייעוץ הפסיכולוגי |
2 |
|
בדרך להיות פסיכולוג תעסוקתי-סדנא חווייתית |
2 |
|
הלכה ומעשה במיון התעסוקתי |
2 |
|
|
14 נ"ז |
סה"כ שנה א' |
|
33 נ"ז |
שנה ב'
|
שם הקורס |
נ"ז |
סמסטר א'
|
*שיטות מחקר כמותניות/איכותניות- חלק ב' |
2 |
|
CBT - שיטת התערבות קוגניטיבית התנהגותית- יישומיה בייעוץ ובארגון |
2 |
|
לקויות למידה ותעסוקה |
3 |
|
מבוא לפסיכולוגיה ארגונית |
3 |
|
תהליכים קבוצתיים בארגון ובייעוץ |
2 |
|
**סמינר עיוני-תעסוקתי (שנתי) |
4 |
|
הדרכה לפרקטיקום א' |
2 |
|
|
18 נ"ז |
|
|
|
סמסטר ב' |
פסיכולוגיה של עבודה ופנאי |
2 |
|
פיתוח ארגוני : אבחון והתערבות |
3 |
|
סוגיות בפסיכולוגיה תעסוקתית- זווית אישית ואמפירית |
2 |
|
הדרכה לפרקטיקום ב' |
2 |
|
עבודת גמר |
- |
|
פרקטיקום |
- |
|
|
9 נ"ז |
סה"כ שנה ב' |
|
27 נ"ז |
*על הסטודנט לבחור בין שיטות מחקר כמותניות לשיטות מחקר איכותניות וללמוד את הקורס על שני חלקיו (חלק א+חלק ב)
**הסטודנט ילמד קורס בחירה וסמינר מאלו המוצעים משנה זו.
ראה בסוף פירוט תוכניות הלימוד .
לתשומת לב מתחילי תש"ע במגמה התעסוקתית:
1. הקורס "נכות הסתגלות ושיקום תעסוקתי" יינתן בסמסטר ב' במקום בסמסטר א' בשנת הלימודים תשע"א .
2. הקורס "לקויות למידה ותעסוקה" יינתן במקום הקורס: "הפרעת לקות למידה במעגל החיים" בסמסטר א' בשנת תשע"א.
3. הקורס :"הערכת אישיות באמצעות מבחני דיווח עצמי" יינתן במקום הקורס: "סוגיות אתיות בפסיכולוגיה" בסמסטר ב' בשנת הלימודים תשע"א.
פירוט סמינרים המוצעים בתשע"א – הקף סמינר 4 נ"ז
סמינרים עיוניים |
סמינרים נאורופסיכולוגיים
|
חקר האושר |
כשהצבא פולש למוח: עקרונות ומחלות אימוניות ואוטונומיות הפוגעות במוח |
הנחיה קבוצתית |
תפקודי בקרה וניהול האונה הפרונטאלית |
יסודות תרפיית הגשטלט |
סמינר בנאורפסיכלוגיה קלינית |
פשר החלום |
|
היבטים פסיכולוגיים ושיקומיים של ליקויי ראיה |
|
סמינר בפסיכולוגיה שיקומית |
|
ההיגיון שבשיגעון |
|
חקר שינה, הפרעות שינה ומקצבים |
|
|
|
סמינרים תעסוקתיים (למגמה התעסוקתית בלבד) |
|
מחסומים ואילוצים מעוררי חרדה |
|
לחץ ושחיקה:שיטות התמודדות |
|
ניתן להירשם לסמינר בנאורופסיכולוגיה במקום סמינר עיוני, אך לא להפך.
פירוט קורסי בחירה המוצעים בתשע"א
· קריאה בטקסטים קליניים
· סיפורי חיים בפסיכולוגיה
· הערכת האישיות באמצעות מבחני דיווח עצמי
· פסיכו-טראומה: יסודות מדעיים וקליניים (בחירה לשיקומית)
· כלב הנחייה העיוור: מאמונות שווא לזיכרונות מזויפים