מעוניינים ללמוד אצלנו ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
שם פרטי
שם משפחה
טלפון
דוא''ל
מעוניין/ת ב
התמחויות
מעוניין/ת לקבל מידע מהאקדמית
 









 

מידע כללי 

ידיעון זה מכיל את עיקרי המידע הדרוש לסטודנט בנושאי תוכניות הלימודים במכללה, תקנותיה ונהליה.
הסטודנטים מתבקשים לקרוא היטב את הידיעון ולעקוב באופן שוטף אחר החוזרים והמודעות, המופיעים על גבי לוחות המודעות,
וכן באתר האינטרנט של המכללה.
המכללה שומרת לעצמה את הזכות להכניס שינויים בכל הכללים, התקנות ותוכניות הלימודים המתפרסמים בידיעון זה,
בלי למסור על כך הודעות אישיות לנוגעים בדבר.
לשימוש הסטודנטים עומדת "תחנת מידע לסטודנט" המספקת מידע שוטף ומעודכן על תאריכי בחינות, ציוני קורסים,
ביטולי שיעורים, שיעורי השלמה וכיו"ב.
מערכת השעות המופיעה באתר האינטרנט של המכללה מתעדכנת באופן שוטף, והיא כוללת מידע על מועדי הקורסים,
מועדי הבחינות, וכן את תקצירי הקורסים. סילבוסים של הקורסים מוצגים באתר האינטרנט של המכללה: בקישור
"אודות המכללה - מנועי חיפוש" או "ספרייה".

 

1. מקומות הלימוד

בשנת הלימודים תשע"א הלימודים יתקיימו בקמפוס המכללה ביפו, ברחוב רבנו ירוחם.

בית הספר לניהול וכלכלה

תוכנית לימודים לתואר "בוגר" בכלכלה וניהול
תוכנית לימודים לתואר "בוגר" במערכות מידע

בבניין ניהול וכלכלה

בית הספר למדעי ההתנהגות

תוכנית לימודים לתואר "בוגר" במדעי ההתנהגות
ותוכנית לימודים לתואר "מוסמך" בפסיכולוגיה

בבניין פומנטו למדעי ההתנהגות

בית הספר למדעי המחשב
בית הספר לממשל וחברה

תוכנית לימודים לתואר "בוגר" במדעי המחשב
תוכנית לימודים לתואר "מוסמך" במדעי המחשב
תוכנית לימודים לתואר "בוגר" בחברה-פוליטיקה

בניין ווסטון למדעי המחשב

 
 
 
2. לוח שנת הלימודים תשע"א (2011-2010)
 

10.10.2010

ב' בחשון

יום א'

היום הראשון ללימודים

14.1.2011

ט' בשבט

יום ו'

היום האחרון לסמסטר א'

13.2.2011

ט' באדר א'

יום א'

היום הראשון לסמסטר ב'

13.4.2011

ט' בניסן

יום ד'

היום האחרון ללימודים לפני חופשת הפסח

27.4.2011

כ"ג בניסן

יום ד'

היום הראשון ללימודים לאחר חופשת פסח

9.5.2011

ה' באייר

יום ב'

יום הזיכרון לחללי צה''ל *

10.5.2011

ו' באייר

יום ג'

חופשת יום העצמאות

3.6.2011

א' בסיון

יום ו'

היום האחרון לסמסטר ב'

10.7.2011

ח' בתמוז

יום א'

היום הראשון לסמסטר הקיץ

16.9.2011

י"ז באלול

יום ו'

היום האחרון לסמסטר הקיץ

30.10.2011

ב' בחשון

יום א'

היום הראשון ללימודים בשנה"ל תשע"ב


 

 

3. מספרי טלפון שימושיים:

א. במכללה

קריית המכללה ביפו

מזכירות בית הספר לניהול וכלכלה

03-6802727

מזכירות בית הספר למדעי ההתנהגות

03-6802525

ספריית בתי הספר  למדעי ההתנהגות ולממשל וחברה

03-6802500

מזכירות בית הספר למדעי המחשב

03-6803322

מזכירות בית הספר לממשל וחברה

03-6803344

ספריית בתי הספר מדעי המחשב וניהול וכלכלה

03-6803377

חדר מערכות מחשב בנין ווסטון

03-6803431

מספרים נוספים

נשיא המכללה

03-6803300

מנכ"ל המכללה

03-6803300

סגן נשיא לעניינים אקדמים

03-6803300

ראש המינהל האקדמי

03-6803325

ראש מינהל סטודנטים

03-6803331

מנהלת השיווק וראש מינהל מועמדים

03-6803328

משרד המרשם

03-6803333

יחידת שכר לימוד

03-6803330

יחידה למעורבות חברתית

03-6803321

הכוון תעסוקתי

03-6803333

אגודת הסטודנטים

03-6817011

יו"ר אגודת הסטודנטים

050-8699610

רכזת אייסף

050-9200683

 ב.  מחוץ למכללה

אוניברסיטת תל-אביב

מרכז הספורט

03-6408909/8440

משרדי פר"ח

03-6408390/054-7735305

03-6438892/3

ספריית מדעי החברה

03-6409085- השאלה

03-6409537- ייעוץ והדרכה

ספריית מדעים מדויקים

03-6408210

חנות דיונון by office depot באוניברסיטת תל-אביב

03-7457000

היחידה לאבחון לקויות למידה (אונ' ת"א)

03-6409692/9152

המרכז ללימודי עברית

03-6408947/7128

רכז מינהל הסטודנטים של הסוכנות היהודית

(משרד מנהל הסטודנטים בתל-אביב)

03-5209139

 

4. טיפול בסטודנט

א. מזכירות בית הספר מטפלת ברישום לקורסים, בהזנת ציונים, בקביעת מערכת השעות והבחינות. המזכירות הינה הכתובת הראשונה לכל פניה הנוגעת ללימודי הסטודנט.
במזכירות ניתן לקבל אישורים הנוגעים למצב הלימודים (פרוט סוגי האישורים - ראה בפרק התקנון) וכן אישורים לולת"ם.
ב. ועדה לפניות סטודנטים – דנה בבקשות חריגות, הנוגעות ללימודיו של הסטודנט.
ג.
ראש מינהל סטודנטים מטפלת בעניינים שלא מצאו את פתרונם במסגרת הטיפול השגרתי של תוכניות הלימוד ומזכירויות בתי הספר.
ד. הדקנים עומדים לרשות הסטודנטים בנושאים הנוגעים ללימודי התוכנית, הכרה בלימודים אקדמיים קודמים בתחום וכיו"ב.
שעות הקבלה של הדקנים וכן של מורי הקורסים מתפרסמים מדי סמסטר על לוחות המודעות ובאתר האינטרנט של המכללה.
בענייני לימודים, כמו גם בנושאים אחרים הנוגעים למכללה, יכול הסטודנט לפנות לסגן נשיא המכללה, לנשיא המכללה ולמנכ"ל המכללה.


 

5. הספרייה
בקמפוס המכללה פועלות שתי ספריות המשרתות  את כלל הסטודנטים ומספקות שירותי השאלה, יעץ ועיון.
בבניין פומנטו – ספריית בתי הספר למדעי ההתנהגות וממשל וחברה
בבניין ווסטון – ספריית בתי הספר למדעי המחשב וניהול-כלכלה.
בכל ספרייה  נמצא חומר לימוד ייחודי לתכנית הלימודים הבית ספרית, כמו גם מאגרי מידע המשותפים לכל האתרים.
קטלוג הספרייה נכלל ברשת הספריות האקדמיות בארץ – "אל"ף". הקטלוג זמין בגישה מרחוק באמצעות אתר המכללה באינטרנט ומאפשר לבצע חיפושים ולהזמין ספרים.
מתוך המכללה ובגישה מרחוק, מאפשר האתר גישה למאגרי מידע אלקטרוניים המכילים אלפי כתבי עת בטקסט מלא והמתעדכנים באופן שוטף.
לאחרונה, הושק בספרייה גם אוסף ראשוני של ספרים בטקסט מלא, בפורמט אלקטרוני.

נוסף לאלפי ספרים, העוסקים בתחומי הלימוד והמחקר של בתי הספר השונים, קיים בספרייה אוסף מובחר של ספרות יפה להנאת הקוראים.

בספרייה צוות ספרנים מקצועי ומיומן, שישמח לסייע בכל שאלה.
הספרייה מקיימת הדרכות פרונטאליות ומקוונות בשימוש במשאבים השונים.
באתר הספרייה באינטרנט מותקנת לומדה ידידותית, שבאמצעותה ניתן להכיר את היישומים הבסיסיים הנחוצים במהלך הלימודים.   אנו ממליצים להקדיש מספר דקות  להיכרות עם יישומים אלה.

למידע נוסף – אנא פנו לצוותי הספריות.

נהלי הספרייה מפורטים בקובץ "תקנות למשתמשים בשרותי ספריות המכללה". 

 

6. מערכות המחשב

תלמידי המכללה נהנים ממספר שירותים הניתנים על ידי מערכות המחשב של המכללה: שימוש במעבדות המחשבים בכל אחד מאתרי הלימוד, חשבון דוא"ל, שטח לאיחסון קבצים, אירוח אתר אינטרנט אישי וגישה מרוחקת למאגרי המידע שבמכללה. הדרכה לגבי התקנה ותפעול של המערכות השונות ניתנת באופן שוטף על ידי צוות אנשי הסיסטם.
הנחיות לסטודנטים חדשים בדבר אופן "פתיחת חשבון לשימוש" כמו גם אופן הפניה לצוות השירות והתמיכה המחשובי ניתן למצוא באתר המכללה באינטרנט, בפרק "יחידת המחשב".


 

7. ולת"ם - ועדה לתאום שרות מילואים
ולת"ם פועלת במסגרת צ.ה.ל. ומטפלת בבקשות לדחייה, קיצור או ביטול שרות מילואים.

להלן עיקרי הנחיות ולת"ם לתלמידי התואר הראשון במוסדות להשכלה גבוהה:

א. חייל מילואים המתחיל ללמוד במוסד להשכלה גבוהה חייב לדווח על כך ליחידתו עד חודש מתחילת שנה"ל. הדיווח נועד לסייע בתכנון קריאת הסטודנט לשרות מילואים. על הסטודנט להעביר ליחידתו אישור לימודים לאחר הרישום לקורסים.

ב. סטודנט הנקרא לשרות מילואים של לפחות 6 ימים רצופים במהלך "שנה אקדמית" (אוקטובר עד יולי) זכאי לפנות לולת"ם בבקשה לדחייה או קיצור השרות. על הבקשה להגיע לולת"ם לכל המאוחר 30 יום לפני מועד הגיוס הנקוב בצו. הבקשה תסתמך רק על נתונים אקדמיים. המכסה המירבית של ימי מילואים במהלך "שנה אקדמית" היא 21 יום ברצף.

ג. טפסי פנייה לולת"ם וטפסי ערעור ניתן לקבל במזכירות הסטודנטים. ערעור ניתן להגיש רק על סמך נתונים אקדמיים שלא נכללו בפנייה הראשונית. טופס הערעור יוגש למדור ולת"ם תוך 7 ימים  ממועד ישיבת הוועדה (את תאריך הישיבה ניתן לברר טלפונית).

מספר הטלפון של ולת"ם 03-7379500.

למידע נוסף: אתר האינטרנט של ולת"מ


 

8. זכויות סטודנטים המשרתים במילואים

זכויות סטודנטים המשרתים במילואים בכל הקשור לזכאות למועד חלופי לבחינות סוף סמסטר, מועד חלופי להגשת תרגילים ועבודות, סיוע בהשלמת חומר השיעורים, זכאות לכרטיסי צילום, חזרה על קורס ללא תשלום בגין שירות מילואים, אי פגיעה במועד הרישום לקורסים ושאילת ספרים בספריה מפורטים ב"סטודנטים"> "תקנון זכויות סטודנטים המשרתים במילואים".


 

8א. סטודנטית שילדה או סטודנט/ית שאימץ/אימצה תינוק/ת זכאים להקלות בנושא:
היעדרות משיעורים, מועד נוסף/מיוחד, דחייה במועד עבודות, חזרה על קורס ללא תשלום שכ"ל.
סטודנט/ית שבת זוגו/ה ילדה זכאי/ת  למועד בחינה נוסף אם לא השתתף/השתתפה בבחינה שהתקיימה במהלך שלושה שבועות מיום הלידה. לפירוט ההקלות הנ"ל ראה "סטודנטים">"נוהל זכויות סטודנטית שילדה".
ד"ר יעל השילוני-דולב  משמשת כיועצת נשיא המכללה לענייני נשים.


9.  זכויות לסטודנטים ששרתו כלוחמים בצ.ה.ל.

לוחמים משוחררים מצה"ל (כהגדרתם על פי רשויות הצבא) שיתקבלו ללימודים במכללה האקדמית, יהיו פטורים מתשלום עבור קורסי הכנה במתמטיקה, אנגלית עד רמת פטור, הכרת המחשב וכל קורס אחר במסגרת   המכללה שנועד לחזק מיומנויות יסוד ואינו מקנה נקודות זכות לתואר.
זכאי להנות מן הפטור מי שהחל בלימודיו תוך שנתיים ממועד השחרור משירות חובה (לקצין, תוך שלוש שנים ממועד השחרור משירות חובה), וניתן לממשו במהלך כל שנות הלימוד לתואר ראשון במכללה.

10. מערך הסיוע לסטודנטים

המכללה מעניקה מדי שנה מלגות לתלמידיה.

מלגות הצטיינות

מוענקות לסטודנטים אשר השיגו הישגים מעולים בלימודיהם במכללה בשנה הקודמת. רשימת מקבלי מלגות אלה תפורסם במהלך סמסטר א'.
כללים המפרטים דרישות סף לקבלת מלגות הצטיינות לתלמידי התואר הראשון והשני מתפרסמים בפרקי "תקנון הלימודים" בידיעון זה וכן על לוחות המודעות ובאתר האינטרנט של המכללה.

מלגות סיוע מטעם המכללה האקדמית                      

            • מלגות סיוע כלכלי

            • מלגות לימודים במסגרת יזמות חברתית ביפו

            • מלגות קרן אייסף

            • מלגות עידוד פעילות חברתית

הלוואות

            • הלוואות ומענקים לסטודנטים מטעם המועצה להשכלה גבוהה ומשרד החינוך והתרבות


מלגות מטעם גופים אחרים

            • קרן "הישג" – מלגות לחיילים בודדים

            • קרן IMPACT – מלגות ללוחמי צה"ל משוחררים

            • פרויקט פר"ח

            • ארגון ידידים למען הנוער והחברה

            • עתידים – עתודה לתעשייה

 
מערך סיוע נוסף

            • פיקדון אישי

            • הסדר שכ"ל מיוחד למשרתים במילואים

            • שירותי ביטוח


כל המידע על מערך הסיוע לסטודנט מפורסם באתר המכללה באינטרנט

www.mta.ac.il >שכר לימוד ומלגות > מערך הסיוע לסטודנטים – תשע"א

או בניתוב: http://www.mta.ac.il/tuition/Pages/tesha.aspx

 

11. הסדר בחינות מיוחד לסטודנטים עם לקויות למידה/בעיות תפקודיות

סטודנטים עם לקויות למידה/בעיות תפקודיות זכאים להתאמות מסוימות בבחינות. הזכאות להתאמות מבוססת על חוות דעת הניתנת על ידי אחד מהגורמים הבאים:

- מכון ניצן
- המרכז לאבחון לקויות למידה של אוניברסיטת תל-אביב (טל': 03-6409692)
- מכונים המבצעים אבחון באמצעות מת"ל  - מערכת (ממוחשבת) לאבחון תפקודי למידה:

שם מרכז האבחון

טלפון

חממה, מרכז תמיכה ללקויי למידה, המכללה האקדמית תל חי

04-6900814

מכון יה"ל, אוניברסיטת חיפה

04-8249022

מכון יעל, חיפה

04-8383373

מכון ברוש, המכללה האקדמית עמק יזרעאל

04-6423449

מלל, מרכז לאבחון לקויות למידה, האוניברסיטה הפתוחה, רעננה

09-7781126

מכון בן-דרור, רמת השרון

03-5499895

מרכז אבחון, האוניברסיטה העברית (הר הצופים)

02-5880262

מכון אלה, המרכז הארצי לבחינות ולהערכה, ירושלים

02-6759584

מכון אלה-אחווה, המכללה האקדמית אחווה

08-8588139

- סטודנטים המבקשים הקלות בבחינות עקב בעיות קשב וריכוז נדרשים להציג את אחד מהאבחונים המקצועיים הבאים:

אבחון פסיכו-דידקטי מלווה ב-TOVA או BRC.
חוות דעת של פסיכיאטר מלווה ב-TOVA או BRC.
חוות דעת של רופא נוירולוג מלווה ב-TOVA או BRC.

במקרה של בעיות תפקודיות אחרות (דוגמת קשיי ראיה, נכות מוטורית ועוד) יש להגיש אבחונים והמלצות להקלות שניתנו ע"י רופא מומחה, בצירוף תוצאות הבדיקות.
חוות הדעת תהיה תקפה אם נערכה על סמך אבחון שעשה הסטודנט לאחר שמלאו לו שמונה עשרה שנים וטרם חלפו חמש שנים ממועד עריכתה.
על מנת שניתן יהיה לטפל בכל הפניות ולהיערך בהתאם, מומלץ לפנות מוקדם ככל האפשר ורצוי עוד לפני תחילת הלימודים.
בקשות להקלות יש להגיש לכל המאוחר עד חודש לפני מועד תחילת הבחינות.
את דוחות האבחון יש למסור במעטפה סגורה למזכירות בית-הספר/מינהל סטודנטים. תנאי בחינה מיוחדים יאושרו, בהתבסס על דוחות האבחון, ע"י גורם מקצועי שהוסמך לכך ע"י המכללה. עצם הצגת האבחון אינה מבטיחה מתן תנאי בחינה מיוחדים.

לקבלת מידע נוסף ניתן לפנות לגב' מיכל רז  - ראש מינהל הסטודנטים, בטלפון: 03-6803331.

12. מניעת הטרדה מינית

במטרה להבטיח כי המכללה תשמש מקום עבודה וסביבת לימודים שאין בהם הטרדה מינית או התנכלות שמקורה בהטרדה מינית, התקינה המכללה, כמתחייב מהחוק למניעת הטרדה מינית, התשנ"ח – 1998, את הנוהל למניעת הטרדה מינית במכללה האקדמית של תל-אביב-יפו, הוראה מס' 004-01.

הנוהל האמור מתפרסם באתר המכללה באינטרנט – בקובץ נוהלי המכללה.

נציב הקבילות לענייני הטרדה מינית הינו ד"ר חמי גוטליבובסקי, ביה"ס לניהול וכלכלה, אתר אנטוקולסקי, מס' טלפון: 03-5211841 E-Mail: chemi@mta.ac.il .

סגנית נציב הקבילות לענייני הטרדה מינית הינה גב' בתיה מצר, מנהלת הספריה, מס' טלפון:

03-5211847, E-Mail: batya@mta.ac.il.
  

13. שירותים נוספים לסטודנט

א. המכללה האקדמית מבטחת את תלמידיה, בביטוח תאונות אישיות באמצעות "כלל חברה לביטוח בע"מ". הביטוח מכסה את הסטודנט בכל מקום בעולם 24 שעות ביממה, ונועד לבטח את הסטודנטים מפני מקרים של אובדן כושר עבודה, אובדן כושר לימודים, נכות ו/או מוות כתוצאה מתאונה, כל זאת במגבלות ובתנאים המפורטים בפוליסה. לפרטים ניתן להתקשר לגב' אורה נחום, "מאסטר ביט" סוכנות לביטוח, טל': 03-7414195.
ב. תלמידי המכללה זכאים לתעריף מיוחד במרכז הספורט באוניברסיטת תל-אביב.
ג. תלמידי המכללה זכאים להנחה בחנות "דיונון by office depot
" באוניברסיטת תל-אביב.
ד. תלמידי המכללה ובני משפחותיהם זכאים לקבל שירותי ייעוץ פסיכולוגי ללא תשלום בהתאם לנהלי משרד הבריאות, למעט טיפול ביופידבק – CBT או שירותי חונכות למשפחה, ע"י המרכז הקליני-פסיכולוגי של משרד הבריאות (תחנה לטיפול בילד, בנוער ובמשפחה).
שרותי הייעוץ הפסיכולוגי ניתנים בשני מרכזים:
- 
בשלוחה הפועלת במכללה בקמפוס יפו, חדר 215 בבניין פומנטו למדעי ההתנהגות. שעות קבלת קהל לצורך רישום: ימי ב' 13:00-12:00.
- 
ברחוב הארבעה 16, ת"א.
לתאום ניתן לפנות בטלפון: 03-5615211.
בנוסף לכך יכולים תלמידי המכללה לקבל שרותי יעוץ פסיכולוגי, בתשלום שגובה האוניברסיטה ממי שאינם תלמידיה, בשירות הפסיכולוגי של דקנאט הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב. ניתן להתקשר ישירות למזכירות השירות הפסיכולוגי, טל' 03-6408505. קבלת קהל: ימים א'-ה' בין השעות 14:30-9:30.
ה. שירות הודעות לטלפונים סלולאריים (S.M.S
) יימשך ויינתן לתלמידי המכללה בשנה"ל תשע"א על ידי חברה חיצונית. השירות כולל משלוח הודעות על ציונים והודעות כלליות אחרות שמופיעות ב"תחנת המידע לסטודנט".
מידע מפורט לגבי תנאי ההתקשרות וכן אופן הרישום לשירות זה, מופיע באתר האינטרנט של המכללה, בקישור "תחנת המידע לסטודנט".

14. המרכז להכוון תעסוקתי 

בוגרי האקדמית מובילים ומשתלבים בשוק העבודה בישראל תודות לרמה האקדמית הגבוהה וההכשרה אותה רכשו במהלך לימודיהם באקדמית. ההתרשמות החיובית של מעסיקים מבוגרי האקדמית בעבר, מהווה בסיס לביקוש נוסף לסטודנטים ובוגרים של האקדמית.
באקדמית פועל "המרכז להכוון תעסוקתי" שנועד לסייע לסטודנטים ולבוגרים להשתלב בשוק העבודה.  כמו כן ניתן להיעזר בשירותי המרכז בהדרכה בכתיבת קורות חיים.
באתר האינטרנט של "המרכז להכוון תעסוקתי", ניתן למצוא מידע שימושי אודות פעילות המרכז. כתובת האתר jobs@mta.ac.il
.
פעילות המרכז מתבצעת במשרד המרשם של האקדמית ברחוב רבנו ירוחם 2, ת"א-יפו. שעות פעילות "המרכז להכוון תעסוקתי": ימים א'-ה' בין השעות 09:00-16:00. כמו כן, ניתן  לפנות בטלפון:  03-6803333, או בדואר אלקטרוני: mirsham@mta.ac.il.

 

15. אגודת הסטודנטים

אגודת הסטודנטים של האקדמית ת"א-יפו הינה מלכ"ר אשר מאגדת את כלל הסטודנטים במכללה ופועלת למען רווחתם וטובתם, תוך שמירה על האינטרסים החברתיים, הכלכליים והציבוריים שלהם. אגודת הסטודנטים מייצגת את כלל ציבור הסטודנטים כלפי כל רשות, מוסד, גוף ואדם במכללה ופועלת למען שוויון זכויות מלא לכל סטודנט; האגודה פועלת לשמירת מעמדם האקדמי של הסטודנטים במכללה ומחוצה לה ומספקת תמיכה אקדמית רחבה במהלך הלימודים, חוברות בחינות כוללת פתרונות, מרתונים, שיעורי עזר לסטודנטים עולים ללא תשלום ועוד. כמו כן, מהווה תמיכה בנושאים משפטיים, פיננסיים וכוח אדם; מספקת שירותים מוזלים רבים (סיכומי קורסים פעילויות תרבות וספורט ושירותי הדפסה); פועלת לקידום החיים החברתיים במכללה באירועים ופעילויות רבות ומגוונות; אגודת הסטודנטים מהווה בית חם לסטודנטים לכל פניה ובקשה, ועל כן יש לפנות לאגודה במישרין.