מעוניינים ללמוד אצלנו ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
שם פרטי
שם משפחה
טלפון
דוא''ל
מעוניין/ת ב
התמחויות
מעוניין/ת לקבל מידע מהאקדמית
 









 

 

פתח דבר

בפתחה של שנת הלימודים תשע"א אני מבקש לאחל לכם, הסטודנטים של האקדמית, שנת לימודים פוריה והצלחה בלימודים.  איחולי הצלחה מיוחדים לסטודנטים החדשים,  המתחילים לימודיהם לתואר ראשון או שני.  הלימוד האקדמי שונה מכל תהליך למידה שחוויתם עד כה וצפויה לכם תקופת הסתגלות מעניינת ומאתגרת.  אין לי ספק שתעמדו בה בהצלחה.  כולנו באקדמית, סגל אקדמי ומנהלי, נעשה מאמץ לסייע לכם בכך.

פתיחת שנת הלימודים תשע"א מתקיימת כאשר כל  ארבע בתי הספר של האקדמית מקיימים לימודיהם בקמפוס החדש ביפו.  אלה הם בית הספר למדעי ההתנהגות, בית הספר לממשל ולחברה, בית הספר למדעי המחשב, ובית הספר לניהול כלכלה העובר אלינו מהאתר הזמני ברח' אנטוקולסקי לאתר הקבוע כאן ביפו.  ברכותינו לסטודנטים, ולסגלים של ניהול כלכלה עם מעברם ליפו.  מעבר זה משלים את ריכוז כל הפונקציות של האקדמית באתר אחד חדש ומודרני.

התרחבות נוכחותנו ביפו מביאה להעמקת המעורבות בקהילה היפואית.  הפעילות בקהילה מנוהלת על-ידי היחידה למעורבות חברתית. במהלך השנה תחשפו לפעילות זו.

האקדמית ממשיכה לשקוד על פיתוח תוכניות חדשות ועל ביסוס הרמה האקדמית. 

בשנת הלימודים תש"ע פתחה התוכנית לתואר "בוגר" בכלכלה וניהול התמחות בשוק הון,  התמחות באחריות תאגידית בניהול, והתמחות בניהול משאבי אנוש.  התוכנית לתואר "בוגר" במדעי ההתנהגות פתחה התמחות בניהול משאבי אנוש, והתוכנית לתואר "מוסמך" בפסיכולוגיה קלינית פתחה מוקד ילדים התפתחותי.  בשנת הלימודים תשע"א תפתח תוכנית לתואר "מוסמך" במדעי המחשב מסלול התמחות בתקשורת מערכות  מחשבים.

לפני כשלוש שנים התפרסם דין וחשבון של ועדת מומחים שמונתה על-ידי המועצה להשכלה גבוהה לבדוק את תוכניות הלימודים במדעי המחשב בכל המוסדות להשכלה גבוהה בישראל.  מדעי המחשב באקדמית דורגו בין התוכניות הטובות בארץ (לפני כל המכללות וגם מספר אוניברסיטאות).  בשנה שעברה התפרסמו סקרים חדשים שערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עבור המועצה להשכלה גבוהה ולפיהם האקדמית מובילה באינדיקאטורים חשובים כמו ממוצע הפסיכומטרי של  הלומדים בה ורמת השכר של בוגריה, שנתיים לאחר תום לימודיהם.  בשני האינדיקאטורים האובייקטיביים האלה נמצאת האקדמית במקום שני בארץ מבין כל המוסדות – אוניברסיטאות ומכללות.

הלימודים באקדמית אינם קלים כלל ועיקר. עומס הלימודים והדרישות הגבוהות עלולים להביא לחיפוש קיצורי דרך ודרכים "לעגל פינות".  אלה שיעשו כן, גם אם יצליחו "לעבור" את הקורסים, יגלו שבתמורה להשקעתם המופחתת קבלו ידע מצומצם ומיומנויות ירודות.  מנגד, אלה שניצלו את מלוא הפוטנציאל שלהם ויעמיקו בלימוד, יעשירו עצמם בידע וביכולות ויגלו שהקשיים בלמידה אינם מהווים עבורם מחסום של ממש.

סגל האקדמית לא יחסוך מאמצים להבטיח תנאי לימוד אופטימאליים ומערכת יחסים פתוחה.  אתם מוזמנים להיוועץ בנו בכל עניין, בין אם בענייני לימודים ובין אם בבעיות אישיות.  אנא פנו אלינו בכל עת, במישרין, לחברי הסגל, לראשי בתי הספר ואלי.  הניסיון לימדנו שהפניה הישירה מבטיחה מציאת מענה סביר למרבית הבעיות שמתעוררות.

הגם שהאקדמית מעניקה יחס אישי לתלמידיה, חייה חייבים להתנהל במסגרת כללים, חובות וזכויות שמחייבים את כולם.  את אלה תמצאו בידיעון זה.  ההוראות המפורטות בידיעון לא נועדו להקשות או ליצור, חלילה, הליכים בירוקרטים מכבידים.  הן נוסחו בשיקול דעת על מנת להבטיח תפקוד נכון של המוסד, תלמידיו ואנשי הסגל שלו.

אני שב ומאחל לכם שנת לימודים רבת הישגים.

פרופסור ישראל צנג

נשיא המכללה





לראש הדף  |  שלח לחבר  |  גירסה להדפסה


קמפוס האקדמית תל אביב-יפו, רח' רבנו ירוחם 2, ת"א-יפו. טל' ליצירת קשר 6086*  |  מפת הגעה  |  webmaster@mta.ac.il
פותח ע"י malam-team